Aanpassen van hoortoestellen: wij volgens alles grondig op
Het aanpassen van hoortoestellen is een nauwkeurig werk. Het hoortoestel is niet iets dat over de toonbank verkocht wordt. Tijdens een eerste intake gesprek wordt het gehoor getest en informatie gegeven over de verschillende hoortoestellen die voor uw gehoorverlies mogelijk zijn. Hierbij wordt rekening gehouden met uw persoonlijke wensen en noden. Indien nodig wordt een afdruk genomen van uw oren zodat de gekozen toestellen op maat kunnen gemaakt worden. De bestelling wordt geplaatst en u wordt korte tijd daarna verwittigd om de proefperiode te starten.
STAP 1 - NKO BEZOEK
Om recht te hebben op een proefperiode en tussenkomst van de mutualiteit, moet u eerst langs een neus-keel-oorarts (NKO-arts) om een voorschrift. Dat voorschrift blijft een half jaar geldig.
STAP 2 - EERSTE BEZOEK HOORCENTRUM
Het aanpassen van hoortoestellen is een nauwkeurig werk. Het hoortoestel is niet iets dat over de toonbank verkocht wordt.
Tijdens een eerste intake gesprek wordt het gehoor getest en informatie gegeven over de verschillende hoortoestellen die voor uw gehoorverlies mogelijk zijn. Hierbij wordt rekening gehouden met uw persoonlijke wensen en noden.
Indien nodig wordt een afdruk genomen van uw oren zodat de gekozen toestellen op maat kunnen gemaakt worden.
STAP 3 - PROEFPERIODE
Bij het eerstvolgende bezoek worden de hoortoestellen geprogrammeerd op basis van uw gehoorverlies en specifieke behoeften. We geven u een volledige uitleg over het gebruik ervan zodat u tijdens de proefperiode de hoortoestellen kan uitproberen in uw eigen leefomgeving.
STAP 4 - CONTROLE
U komt (twee-)wekelijks op controle zodat wij u stap voor stap kunnen begeleiden tot een optimaal resultaat. U weet ons te zeggen wat goed of minder goed is verlopen en waar eventueel nog bijstellingen dienen te gebeuren. Nadien neemt u het apparaat terug mee om het in uw eigen omgeving verder uit te testen.
STAP 5 - AANKOOP HOORTOESTEL(LEN)
Wanneer uw proefperiode succesvol verlopen is, kan er overgegaan worden tot de aankoop. We werken we het derde betaler systeem waardoor wij uw dossier volledig voor u opvolgen en u enkel de opleg dient te betalen. U heeft elke 5 jaar recht op een tussenkomst van de mutualiteit.
STAP 6 - FOLLOW-UP
Ook na de aankoop staan wij u met raad en daad bij en volgen er regelmatig controles zodat u optimaal van uw hoortoestellen gebruik kan blijven maken. Jaarlijks krijgt u van ons een uitnodiging om een afspraak te maken. We kijken uw hoortoestellen na en reinigen ze grondig. Ook testen we uw gehoor opnieuw en regelen indien nodig uw hoortoestellen bij.